1.4 مماشات یا مدارا

1.4 مماشات یا مدارا


 

حتما شما هم با دیدن فیلمها و تصاویری از اغتشاشات اخیر از خودتان می پرسید:چرا این قضیه تمام نمی شود؟! چرا حاکمیت این قضیه را جمع نمی کند؟قدرتش  را ندارد و یا اینکه می ترسد؟! شاید تعداد اغتشاشگران زیاد است و حرفه ای کار می کنند؟!

در واقع جمع کردن آشوب گران برای کشوری که پایگاه آمریکایی ها را بمباران می کند و پهبادهایشان را در هوا مورد هدف قرار می دهد و یا سربازان

انگلیسی_آمریکایی را در خلیج فارس دستگیر می کند سخت و غیر ممکن نیست؛اما اگر حاکمیت این تعداد از اغتشاش گران و این حجم از اغتشاش را جمع نمی کند دو دلیل دارد.

دلیل اول:در میان این طیف مردم هم حاضر هستند که نا آگاهانه به میان میدان آمده و با جوّ فعلی همراه شدند.دلیل دوم:به ثمر ننشستن خواست واراده دشمن است.اراده ای که دشمن به دنبال رقم خوردن آن است تا از آب گل آلود ماهی بگیرد؛اما جمهوری اسلامی متوجه این اراده هست و نمی خواهد آن را رقم بزند.در  واقع نقطه مقابل خواست دشمن عمل کردن .

قصد واراده دشمن چیست و چه می خواهد؟!

دشمن با هدف ایجاد تشنج و تنفر از یکدیگر در فضای جامعه ایران بدون توجه به اینکه این افراد متعلق به کدام حزب و جناح هستند می خواهد شدت این تنفر و تشنج را بالا ببرد تا جامعه از هم عصبانی باشند .در این صورت کوچکترین خطا وشدت عمل از طرف حاکمیت جمهوری اسلامی باعث می شود تا آنها پروژه سوریه سازی ایران را کلید بزنن؛زیرا بالا رفتن تنفر و تشنج به مثابه باز کردن کوچه ایست که در اختیار دشمن قرار می دهیم تا وارد فضای کشورمان شود.مانند اشتباهی که حکومت سوریه کردو با شدت عمل خود نسبت به اغتشاشگران؛ باعث ایجاد شکاف بین مردم و حکومت وازبین رفتن وحدت میان آنها شد.

بر اساس این معیار می توانیم تمام رفتارهای دشمنان را تحلیل کنیم:

تحریک جامعه ایرانی بر علیه یکدیگر، با هر تفکری که هستند برای بالا بردن حس تنفر و عصبانیت میان آنها که نتیجه آن شکستن و چند پارچه کردن جامعه هدف می باشد  تا آن را به شکلی که میخواهند دربیاورند.جمهوری اسلامی هم به همین دلیل سعی دارد که با مدارا مسئله را در طول زمان حل کند؛ اما در این برهه حساس نباید نسبت به نقش نخبگان و بحث جهاد تبیین بی تفاوت باشیم بلکه این موضوعات به شدت اهمیت پیدا می کند. لذا نخبه ها برای هدایت صحیح مردم از کف  خیابان به خانه ها یشان باید مردم را آگاه کنند تا درنهایت یک عده قلیل که لیدر و اغتشاش گر هستند و وضعیت روشنی هم دارند باقی بمانند و در این صورت برای جمع کردن آنها دست حاکمیت  بسته نیست.

وظیفه ما چیست؟!

نکته مهم و راه گشا، سخنان آیت الله خامنه ای  بعد از حادثه شاهچراغ بود که به دستگاههای حافظ امنیت،قوه قضائیه ،فعالان عرصه فکر و تبلیغ تا آحاد مردم عزیز توصیه کردند تا در مقابل جریانی که به جان مردم افتاده برای اینکه امنیتشان را خدشه دار کند،ید واحده  باشند.

دشمن میخواهد این ید واحده را در مقابل خودش بشکند و درگیری داخلی ایجاد کند.

باید بدانیم و دقت کنیم که در اشتراک گذاریها ،حرف زدنها و تائید کردنهایمان این عصبانیت و تنفر چه در گروه خودمان چه گروه مقابل افزایش پیدا نکرده و این فضا در جامعه رشد نکند زیرا خواست وهدف دشمن همین است.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

طلبه ی عصر انقلاب، همه ی هویت خودش را طبق آیه نَفر، پس از اتصال به منبع دین، رجوع به مردم میداند.
اینجا مکانی است برای واگویه های شخصی من که دیگر نمیتوانست درونم باقی بماند و باید گفته میشد و شنیده میشد و خوانده میشد. امیدوارم که بشود.

آخرین مطلب
محبوب ترین مطالب
بایگانی