1.7 رنج زن غربی

1.7 رنج زن غربی


 

 

زنهای غربی در رنجند. جامعه‌ی زن غربی امروز در یک رنج ناخودآگاه در مواردی و آگاه در یک موارد دیگری است، روی آن‌ها هم ممکن است اثر بگذارد.

بیانات در دیدار اقشار مختلف بانوان - 14/10/1401

در این بخش ضمن بیان چند مورد از عوامل وشرایطی که«زن غربی»از آن ها رنج می برد راعرض کرده و می توانیم آنها را با شرایط فعلی«زن» در«جامعه» خودمان مقایسه کنیم.

  • درفضای«فرهنگِ عمومیِ» غرب حفظ«حیا و عفاف» ارزش نیست. با اینکه زنان فطرتاً با ویژگی«حیا وعفاف»به دنیا می آیند اما در طول زمان این«موهبت الهی»را از دست می دهند؛ زیرا جامعه با این«تمایلِ ذاتی» زن همراه نیست و حتی گاهی اوقات به او برچسب بیماری می زند.
  • «اقتضائاتِ اجتماعی و روانیِ زن» در«مناسبات اجتماعی» به اسم«برابری زن ومرد» در نظر گرفته نمی شود و به نام«برابری» به صورت فرهنگی، او را به هر کار سخت و طاقت فرسایی وادار می کنند.
  • در«فرهنگ غرب» دختران بعد از هجده سالگی از«خانواده» جدا می شوند و باید مستقل زندگی کنند؛برای همین باید تلاش کنند تا قبل از هجده سالگی به سطحی از«استقلال» برسند تا بتوانند تمام هزینه های خود را تامین کنند.
  • با گسسته شدن«ارتباطاتِ خانوادگی» و از بین رفتن مفاهیمی مثل:«غیرت» «ناموس» و«حمایت خانوادگی» ، زن و دختر غربی بدون پشتوانه ای برای حمایت، در فضای عمومی جامعه رها شده و خودش مسئول حفاظت از خودش می شود.
  • در«نظام سرمایه داری» سرمایه و هر آن چیزی که بتواند سرمایه را تولید کند دارای ارزش و اولویتی بیشتر از انسان است؛ به همین خاطر از همان ابتدا زن در غرب می داند که به سبب شرایط جسمی و روحی اش نمی تواند در ردیف اول و هم تراز با مردان جامعه تولید ثروت کندو ذاتاً«شهروند درجه دو» می باشد؛ مگر این که خودش را حتی به قیمت از دست دادن زن بودنش وارد«مسابقه» ای کند، که،«بازار سرایه» برایش تعریف کرده است.
  • «معیارهای افراطی» برای«زیباییِ ظاهری» و«جذابیت های جنسی» در جامعه مطرح می شود که زن ها و دختر غربی به سختی می توانند آنها را کسب کنند. طیف وسیعی از زن ها و دخترها در یک مسابقه ای بی پایان برای رسیدن به این معیار ها تمام«استعداد ها» ،«توانایی ها» و«عمر» خودشان را صرف رسیدن به این ها می کنند.
  • فرهنگ عمومی مناسبِ«خواست ذاتیِ زن» مبنی بر«مادرشدن» و«فرزندآوری» نیست.اصلاً مادر شدن افتخار نیست؛ بلکه«زن غربی» را از بسیاری از «معیارهای ارزشمندی» در جامعهی خودشان مثل:«زیبایی» ،«خوش اندامی» ،«شاغل بودن» و«مستقل بودن» دور می کند. زن ها برای رسیدن به این ارزش ها «نیازِ فطری» خود را انکار می کنند.
  • «قوانین عمومی جامعه» و«نظامات اجتماعی» به گونه ای نیست که مردها، برای ارتباطِ با زن ها به سمت«ازدواج» که «محیطی امن» برای«زن و حفظِ کرامتِ زن» هست سوق داده شوند.
  • زن غربی می داند که«خانواده امن» سراب است و همچنین زنان متاهل در پس پرده ذهن خود می دانند احتمال«خیانتِ همسر» نسبت به آنها به دلیلِ اسبابی که فضای عمومی جامعه برای این مسئله فراهم کرده خیلی بالاست.
  • عشق به«رابطه جنسی» و«تجلیات مادیِ دنیایی» و نمایشی فروکاسته شده و زن غربی به این مسئله قانع شده است.
  • «فضایِ رها» و«بی بند وبار»  درمسائل جنسیِ موجود در جامعه و«آموزش»این مباحث در مدارس، «امنیتِ روانیِ» زن برای«تربیتِ سالم و طبیعیِ» فرزندانش را به هم ریخته و جلوگیری از ورود این مباحث به فضای ذهنیِ کودکانش را برای او سخت تر کرده است.
  • با«افزایش عطش جنسی»و «خشونت در جامعه» امنیتِ اجتماعی زن ها به شدت کاهش پیدا کرده است.

یکی از پایه های شناخت هر فرهنگ در حوزه«اندیشه» و«عمل» نحوه «تعاملِ» آن فرهنگ با«زن» و«جایگاه زن» هست.

حتما مواردی که ذکر شد را با جایگاه فعلی زن در جامعه ی خودمان مقایسه کنیم.

روز زن مبارک

 

. حقیقت مسئله این است که زنِ باشرف و بااستعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربه‌ها را به تمدّن غرب زده چطور؟ اینها سالها است ــ دویست سال است ــ که میگویند زن اگر چنانچه از قیود اخلاقی و شرعی و مانند این چیزها رها نشود نمیتواند پیشرفت کند، نمیتواند به مقامات عالیِ علمی و سیاسی و اجتماعی و غیره برسد؛ این جوری دارند میگویند. زن ایرانی این را در عمل تکذیب کرده؛ ‌زن ایرانی در همه‌ی میدانها با موفّقیّت و سربلندی و با حجاب اسلامی ظاهر شده. اینها رجزخوانی نیست، اینها واقعیّتهای محسوس جامعه‌ی ما است. ‌ورودی‌های دانشگاه‌های ما یا پنجاه درصد یا بیش از پنجاه درصد دخترهای ما هستند، زنهای ما هستند. در مراکز علمی حسّاس و مهم که بنده از بعضی از آن مراکز خودم شخصاً‌ بازدید کردم، زنان دانشمند ما آنجا نقش‌آفرینند. در میدان ادب، ادبیّات، شعر، رمان،‌ شرح‌حال‌نویسی، زنها جزو برجسته‌ترین‌هایند. در میدان مسابقات ورزشی ــ واقعاً گاهی انسان قدرت تحسین این شخصیّت‌ها را به اندازه ای که شایسته آنهاست ندارد. به اندازه‌ای که شایسته‌ی آن هستند ــ دختر ایرانی روی سکّوی اوّل مسابقات ایستاده، پرچم و سرود ملّی ایران را در مقابل چشم صدها میلیون تماشاچی تلویزیون‌های دنیا بالا برده، باحجاب است، با آن مردی که می‌آید به او مدال بدهد دست نمیدهد، یعنی حدّ شرعی را رعایت میکند؛ این چیز کمی است؟ در میدان سیاسی، زمان شوروی سابق، در یکی از مهم‌ترین پیام‌بَری‌های سیاسی بین دو کشور، امام یک هیئت سه‌نفره فرستادند که یکی‌شان زن بود؛در میدانهای مختلف، زن ایرانی حضور پیدا کرده، در بالاترین سطوح قرار گرفته، با حجاب اسلامی، با رعایت حجاب؛ این خیلی چیز مهمّی است.
بیانات رهبر انقلاب در دیدار با زنان - 05/05/1401

 

 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

طلبه ی عصر انقلاب، همه ی هویت خودش را طبق آیه نَفر، پس از اتصال به منبع دین، رجوع به مردم میداند.
اینجا مکانی است برای واگویه های شخصی من که دیگر نمیتوانست درونم باقی بماند و باید گفته میشد و شنیده میشد و خوانده میشد. امیدوارم که بشود.

آخرین مطلب
محبوب ترین مطالب
بایگانی